Het geld van Gio Latooy

door Joost Nusselder | Geupdate op:  november 4, 2020
Ik schrijf deze artikelen met veel plezier voor mijn lezers, jullie. Ik accepteer geen betaling voor het schrijven van reviews, mijn mening over producten is die van mijzelf, maar als je mijn aanbevelingen nuttig vindt en je uiteindelijk iets koopt via een van de links kan ik daar mogelijk een commissie over ontvangen. Meer informatie

Eerder lieten we al ons licht schijnen op het vermogen van Enzo Knol. Deze keer is het de beurt aan een andere YouTuber, die zelfs een eigen bioscoopfilm heeft; Gio Latooy.

Met 1.23 miljoen subscribers en 513 miljoen weergaven op zijn hoofdkanaal is Gio een van de grootste YouTubers van Nederland. Deluxery onderzocht het geld van Gio Latooy. Range Rover SVR

Geld

Gio Latooy is net zoals Enzo Knol een dagelijkse vlogger. Hij uploadt elke dag een filmpje over zijn leven en runt dus eigenlijk zijn eigen realityshow, maar dan online. Veelvuldig komt hij ook in het nieuws met een nieuwe auto en het appartement dat hij heeft gekocht. Dit trok de aandacht van deluxery en daarom gingen we op onderzoek uit. Op het hoofdkanaal van Gio zien we 1,23 miljoen abonnees en 513 miljoen views terug sinds de start van zijn kanaal op 20 september 2012. In de tussentijd heeft hij al 1671 video’s geüpload. Vergelijkend: Enzo Knol heeft 4453 filmpjes geüpload. Ook Gio heeft een tweede kanaal; Gio2. Hier is hij echter niet zo actief op. Op dit kanaal heeft hij 128.000 abonnees en slechts 6,4 miljoen weergaven.

Als we dit bij elkaar optellen komt dit op zo’n 520 miljoen weergaven. Zoals we in het artikel van Enzo Knol al aangaven verdient een YouTuber gemiddeld 1 euro per 1000 views. Dit zien we ook terug in de cijfers in deze video van meneer Latooy. In de meeste video’s zit hij net onder de 1 euro maar op sommige scoort hij ook flink hoger. Er moet wel bij gezegd worden dat hij aangeeft dat het door de corona crisis lager ligt dan gewoonlijk.  Wij blijven daarom uitgaan van een gemiddelde 1 euro per 1000 views. Met YouTube alleen heeft hij dus zo’n 520.000 euro verdiend.

Maar dit is niet het enige, zo werkt Gio ook met verschillende bedrijven samen en verdient hij hier ook geld mee. In deze video vertelt hij dat het hoogste bedrag dat hij heeft ontvangen voor een samenwerking met een bedrijf ongeveer 60.000 euro is. Uiteraard gaan wij ervanuit dat dit een exces is en niet de standaard. Veelvuldig zien we hem terugkomen in campagnes en onze schatting is dat hij hier gemiddeld zo’n 100.000 euro per jaar mee verdient, alle jaren meegenomen. Hier moet wel bij gezegd worden dat veel van de aankopen die hij doet (aquarium, scooter etc.) flink worden gesponsord. Kijkend naar de balans waar zijn YouTube inkomsten en sponsordeals onder vallen zien we een eigen vermogen terugkomen van 434.000 euro.

De merchandise van Gio is niet te vergelijken met die van Enzo Knol. Die van Enzo is een echte bedrijfstak waar veel aandacht aan wordt besteed, terwijl die van Gio meer gezien kan worden als een bijzaak. Kijkend naar de balans voor de merchandise afdeling zien we dat 2019 overall een daling op de balans. Echter blijft dit lastig te interpreteren aangezien er geen winst en verliesrekening bij wordt gepresenteerd. Toch staat er nog een totale eigen vermogen van 153.000 euro op de balans.

Als we dan het geld van Gio Latooy bij elkaar optellen en uitgaan van een merchandise lijn die 15% van zijn totale inkomsten vertegenwoordigt, komen we uit op (520.000 + 800.000) *1.15 = 1.5 miljoen euro. Een schatting die zich aan de lage kant van het spectrum bevindt, gezien het eigen vermogen en de bezittingen die hij heeft.

Lees ook: het vermogen en de boten van Rafael Nadal

Bezittingen

Gio woont momenteel in een prachtig appartement op de Kop van Zuid in Rotterdam. Het adres zullen we achterwege laten. Dit appartement is gekocht voor 525.000 euro en hier is nog 100.000 euro aan verspijkerd volgens Gio zelf.

Ook heeft Gio recentelijk een nieuwe auto gekocht. Een Range Rover SVR uit 2019 met een nieuwwaarde van 232.916 euro. Uiteraard heeft hij deze gekocht met ‘de kop eraf’. Deze bolide gaat met 576 PK in 4,5 sec van 0 naar 100 km/h. Toevallig kwam een van onze redacteuren de auto pasgeleden tegen in Rotterdam:

Lees ook: Monica Geuze, van Influencer naar onderneemster
Joost Nusselder, de oprichter van Mighty Good Man is een content marketer, vader en houdt van het uitproberen van nieuwe styling producten en kleding. Al vanaf jonge leeftijd knipt hij bijvoorbeeld al zijn eigen haar en baard. Nu maakt hij sinds 2016 samen met zijn team hulpvaardige blog artikelen om trouwe lezers te helpen met alles voor de man.